U dvorani Osnovne škole Pakoštane, Turistička zajednica općine Pakoštane predstavila je svoj novu komunikacijsku strategiju, vizualni identitet i signalizaciju.
– Na ovoj zajedničkoj prezentaciji nove komunikacijske strategije i vizualnog identiteta naše turističke zajednice konačno smo utvrdili na koji način će se Turistička zajednica općine Pakoštane predstaviti svojim gostima kroz nove slogane, boje, poruke, načine komunikacije i sve ono što je danas nužno u modernom turizmu. Taj novi vizualni identitet i komunikacijsku strategiju izradio je nagrađivani Bilić_Müller studio i bilo mi je izuzetno drago da su oni u ime struke predstavili nam sve mogućnosti i opcije koja ova strategija nudi. – kazala je direktorica Turističke zajednice općine Pakoštane Danijela Vulin.
Novu komunikacijsku strategiju izradila je tvrtka za istraživanje tržišta MASMI Adriatica iz Zagreba dok je novi vizualni identitet i signalizacija djelo tvrtke Bilić_Müller studio za vizualne komunikacije iz Zagreba, odnosno autorica Dore Bilić i Tine Müller.
Igor Dušanović iz tvrtke MASMI Adriatica iz Zagreba kazao je kako je osnovna nit vodilja bila autentičnost. U razgovoru s lokalnim mještanima upitali su ih što bi istakli, međutim, lakše pitanje je bilo čega bi se odrekli. Odgovor je bio – ničega.
– I onda je došlo do ideje da vidimo što lokalci doživljavaju kao svakodnevicu, dio nečega jednostavnoga te kako možemo promijeniti perspektivu i pokazati gostu to kao specifičnost odnosno neka identitetska obilježja koja su krojila ovaj kraj kroz stoljeća. – istaknuo je Dušanović.
U komunikacijsku strategiju uvrštena su tri osnovna identitetska stupa: voda ali ne u smislu bogatstva vode već kao orijentacija ne toliko prema moru već prema jezeru što je specifičnost lokaliteta. Drugi osnovni stup je zemlja odnosno poljoprivreda kao identitetska odrednica.
– Ribarstvo i poljoprivreda utjecali su na ovdašnji duh ljudi kroz povijest i na vrlo atraktivnu povijesnu lokaciju koja je naposljetku utjecala i na promjenu mentaliteta, načina razmišljanja ljudi, njihovih izreka, humora, ponosa i neku vrstu herojstva kojeg gaje u sebi. – dodao je Dušanović.
Kao posebnost, istaknut je položaj koji je jedinstven i kroz komunikacijsku strategiju artikuliran je kroz slogan „uz more, pored jezera“.
Treći osnovni identitetski stup strategije su – ljudi te je s tim ciljem kreiran „Manifest za putnike“ koji sadrži izraze koje koristi lokalno stanovništvo.
– Razmišljali smo kako gosta „uvući u priču“ te smo napravili „Manifest za putnike“ s izrazima poput „pomalo“ ili „marenda“. To je nešto svakodnevno za vas ali gostu otkriva potpuno drugačiji stil života i pogled na život. Isto tako i koncept marende koji je ovdje simbol obitelji, zajedništva, tradicije, jednostavne a ukusne i prirodne hrane. – istaknuo je Dušanović.
Kroz taj manifest turist može upoznati identitet lokaliteta ali istodobno i otkriti što može raditi, kako se bolje opustiti i iskusiti što prostor nudi.
Svaki identitetski stup, voda, zemlja i ljudi, podržan je izjavama koje potiču na interakciju, odnosno, otkrivanje turističkih sadržaja koji oni pružaju.
Glavni slogan u predstavljanju turističke ponude Pakoštana, Draga, Vrane i Vrgade od sada će glasiti „Na moru pokraj jezera“ dok su podslogani: „Istraži puteve!“ (naglasak na rekreaciju i prirodu), „Otkrij vrtove!“ (gastronomija i lokalni uzgoj) te „Poslušaj priče!“ (običaji i kulturna baština).