Kurikularna reforma: Započela stručna usavršavanja za učitelje i nastavnike

372

U Osnovnoj školi Biograd na Moru, u okviru Cjelovite kurikularne reforme i eksperimentalnog programa „Škola za život“ Ministarstva znanosti i obrazovanja, održano je stručno usavršavanje za učitelje i nastavnike.
U programu reforme hrvatskog obrazovnog sustava sudjeluje četrdeset osam osnovnih i dvadeset šest srednjih škola od kojih s područja Zadarske županije Osnovna škola Benkovac te Strukovna škola Vice Vlatkovića Zadar.
– „Škola za život“ je eksperimentalni program kojeg je Ministarstvo znanosti i obrazovanja započelo pripremati u travnju prošle godine. Ove godine, drugog siječnja, započeli smo s edukacijama za učitelje, odnosno s pripremom za frontalno uvođenje kurikularne reforme u sve škole, to jest, u prve, pete i sedme razrede osnovnih škola i prve razrede srednjih škola. – kazala nam je Nataša Ljubić Klemše iz I. osnovne škole Bjelovar, inače članica stručne radne skupine za razrednu nastavu i mentorskog tima pri ministarstvu.

Nataša Ljubić Klemše i Marina Rasinec Sečen

Tijekom siječnja i veljače bit će organizirano oko tisuću jednodnevnih stručnih usavršavanja za sve učitelje i nastavnike svih nastavnih predmeta na županijskoj i lokalnoj razini.
Svrha edukacijskih skupova, na kojima se očekuje oko 36 tisuća učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola, je upoznavanje s virtualnim učionicama odnosno online edukacijama i metodičkim priručnicima i aktivnostima reforme te osvještavanje o važnosti promjena odgojno-obrazovnog sustava. Drugi ciklus stručnih usavršavanja uživo organizirat će se tijekom lipnja i srpnja, a u međuvremenu edukacije će se provoditi virtualno.

Od prosinca prošle godine, uz usavršavanje uživo, učitelji i nastavnici imaju mogućnost educirati se i u jedanaest virtualnih učionica na sustavu Loomen. Online edukacija trajat će do početka školske godine 2019./2020., a po potrebi i duže.
– Danas smo u Biogradu, sutra imamo dva edukacijska skupa u Zadru, a uskoro smo i u našoj eksperimentalnoj školi u Benkovcu. – dodala je Nataša Ljubić Klemše.
Mentorski tim čini oko dvjesto mentora uključenih u provedbu programa.

– Mi pripremamo učitelje, stručne suradnike i ravnatelje, zatim, pripremamo nastavni materijal, dajemo podršku gdje god i kad god treba u bilo kojoj školi, pratimo i vrjednujemo tijek provedbe. Ono što vidimo da nije dobro ili da bi nešto trebalo promijeniti, to i napravimo. – rekla je Marina Rasinec Sečen iz Osnovne škole Klinča Sela, inače članica stručne radne skupine za razrednu nastavu i mentorskog tima pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Prvi dio edukacije za mentore izradili su hrvatski stručnjaci i uključivao je teme „vrednovanje“, „rad s darovitim učenicima“, „rad s učenicima“ i „kurikulumi međupredmetnih tema“. Drugi dio edukacije realiziran je u suradnji s međunarodnim stručnjacima koji imaju iskustva s provedbom obrazovnih reformi u više zemalja. Teme su bile „rješavanje problema“, „kako učiti?“, „ishodi učenja“ i „pružanje podrške“.
Učiteljica Margita Brzoja predsjednica je Županijskog stručnog vijeća za razrednu nastavu za područje Biograda na Moru, Pakoštana, Sv. Filip i Jakova, otoka Pašmana i Polače. Ravnatelj Osnovne škole Biograd na Moru prof. Jordanko Miloš naglasio je važnost održavanja edukacijskog skupa u biogradskoj osnovnoj školi na kojoj sudjeluje pedeset i petero učitelja razredne nastave.

Jordanko Miloš

– Zahvalni smo što se to održava u našoj školi, drago nam je da se prvi skup održava kod nas i potrudili smo se da budemo dobri domaćini. Smatramo da će i nama skup pomoći u spoznajama uspostave tog važnog projekta – „Škola za život“. – rekao je Miloš.
Početak provedbe eksperimentalnog programa „Škola za život“ je sljedeće školske godine, u rujnu ove godine. Za sada eksperimentalno uključeni su samo prvi, peti i sedmi razredi osnovne škole s predmetima kemija, biologija i fizika te prvi razredi srednje škole. U školskoj godini 2020./2021. bit će uključeni drugi i treći osnovne, a godinu nakon u svim razredima osnovne i srednje škole.