U Turnju, na predjelu Krč, ukupne dužine od 870 metara, prvog rujna ove godine, započinje gradnja i uređenje nerazvrstane prometnice s pripadajućom infrastrukturom. Tim povodom potpisan je ugovor između investitora Općine Sv. Filip i Jakov i tvrtke-izvođača Sarađen d.o.o. iz Stankovaca, odnosno između općinskog načelnika Zorana Pelicarića i vlasnika i direktora tvrtke Sarađen d.o.o. Marka Sarađena.
Ukupna vrijednost trenutno jednog od najvećih infrastrukturnih projekata na prostoru Općine Sv. Filip i Jakov je približno 4,34 milijuna kuna od čega je približno 2,74 milijuna osigurano iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020- godine i natječaja za provedbu podmjere „Ulaganje u izradu, poboljšanje ili proširenje svih vrsta male infrastrukture uključujući i ulaganja u obnovljive izvore energije i uštedu energije, provedba operacija „Ulaganja u građenje nerazvrstanih cesta“.
– Krč je zaštitni znak dijela Turnja iznad magistrale i ovo nam puno znači za razvoj općenito tog dijela gdje se nalazi igralište Nogometnog kluba Croatia. U tom dijelu imamo zemljište površine 3 hektara na kojem planiramo daljnji razvoj tako da kroz infrastrukturu tu vidimo budućnost i napredak tog dijela Turnja. – rekao je načelnik Općine Sv. Filip i Jakov Zoran Pelicarić dodavši kako se radi o T1 i T2 zonama ucrtanim u Prostornim plan uređenje Općine Sv. Filip i Jakov.
U narednih šest mjeseci izgradit će se kolnik širine 8,60 metara, nogostup s obje strane po 1,65 metara širine, sustav odvodnje fekalnih i oborinskih voda, vodovodna mreža te javna rasvjeta. Nadzor radova će obaviti tvrtka Aurora Consulting d.o.o. iz Zadra.
Iako troškovi gradnje mreže odvodnje i vodovodne mreže nisu pokriveni kroz ovaj program odnosno iz izvora EU fondova, lokalna samouprava nije htjela odustati od ovog vrlo značajnog projekta. Uobičajeno je da jedinica lokalne samouprave u projektima sufinanciranim iz europskih izvora sudjeluje s 10 do 20 posto ukupne investicije, u ovom slučaju taj udio se popeo na 40 posto. Općina Sv. Filip i Jakov, rekao je Pelicarić, sudjeluje s približno 1,9 milijuna kuna u što je uključen i trošak pripremanja projektne dokumentacije.
– Tako je s većinom EU projekata, čak u nekima se priznaje obratna situacija od ove, priznaju trošak za odvodnju i vodu, a za asfaltnu masu ne. Zabrana radova, prema odluci općinskog vijeća traje do kraja rujna, međutim, u ovom slučaju napravit ćemo iznimku i dozvoliti početak radova prvog rujna. – pojasnio je Pelicarić.
Krajem listopada 2016. godine, kazao je viši stručni suradnik za razvoj i društvene djelatnosti Darko Mikas, usvojena je odluka o apliciranju projekta na navedeni natječaj te će se radovima pristupiti za nešto manje od dvije godine. Postupak javne nabave trajao je do sredine lipnja ove godine nakon čega je donešena odluka o najpovoljnijem ponuditelju za izvođenje radova.
Svečanom potpisivanju ugovora u općinskoj vijećnici nazočili su, uz navedene, predsjednik Vijeća Igor Pedisić, vijećnici Marin Colić, Renata Batur i Željko Serdarević, pročelnik Jure Jelenić, voditeljica Odsjeka za proračun i financije Vlatka Budanović, voditeljica komunalnog pogona Nikolina Pedisić te voditeljica pravne službe Katarina Ralić.