U Biogradu na Moru, u hotelu Adriatic, održana je 2. Ruralna konferencija pod nazivom „Ruralni turizam Zadarske županije – Kako raditi na promociji i ponudi sadržaja?“.
Konferenciju je organizirala Udruga za ruralni razvoj Ravni kotari u suradnji sa Zadarskom županijom, LAG-om Laura, Hrvatskom gospodarskom komorom – Županijskom komorom Zadar, jedinicama lokalne samouprave, turističkim zajednicama i poslovnim subjektima s područja naše županije.
– Preko konferencija želimo javnost upoznati s podacima o količini odobrenih sredstava koji su ostvarili LAG-ovi, istaknuti primjere dobre prakse i potaknuti ljude iz naše županije da shvate važnost bogatstva ponude zaleđa koja se sinergijski može integrirati u ponudu obale i stvoriti cjelogodišnju turističku ponudu koja će zadovoljiti razne profile gostiju. – kazao je Vlado Rapan, predsjednik udruge Ravni kotari.
Naglasak ove konferencije bio je na inovativnosti i sveukupnom doživljaju ruralnog područja Zadarske županije, aktivaciji mladog stanovništva u poljoprivredi, stvaranju dodatnog sadržaja na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima i primjerima dobre prakse.
Sudionike konferencije u uvodu je pozdravio Vlado Rapan, predsjednik udruge Ravni kotari dok je dopredsjednica udruge Marta Pinčić predstavila dosadašnji radi i dostignuća ove udruge.
O stanju ruralnog turizma na području Zadarske županije govorila je direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija.
– Ruralni turizam nikako nije oblik masovnog turističkog proizvoda već je srž u individualiziranoj ponudi. Ključne su kategorije koje mora imati: izvorni ambijent, naglašena interakcija gosta, personalizirana usluga i originalnost ponude. – rekla, među ostalim, Kadija.
Radoslav Bobanović, suvlasnik Poljoprivredne zadruge Maslina i vino iz Polače, istakao je važnost uloge čovjeka sa ruralnog područja Zadarske županije i izrazio nadu za učinkovitijim razumijevanjem institucija, pogotovo onih koji stvaraju.
O mogućnostima financiranja ruralnog turizma iz nacionalnih i europskih fondova govorio je Ivan Čupić, voditelj najuspješnijeg LAG-a u Hrvatskoj, LAG-a Laura sa sjedištem u Biogradu na Moru.
O tome kako promovirati ruralnu destinaciju na turističkom tržištu govorio je Šime Knežević s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.
Ante Butić, vlasnik OPG-a Butić iz Briševa, govorio je o tome kako stvoriti dodatni sadržaj na svojem domaćisntvu.
Borislav Šimenc, direktor projekta DMK Vall042, predstavio je projekt „Okusi hrvatske tradicije“ te otkrio kako unaprijediti sadržaje turističke ponude.
Ovogodišnja 2. Konferencija o ruralnom turizmu zaključena je predavanjem Jurice Bosne iz UP Studija o suvremenim tehnologijama kao sastavnom dijelu promidžbe ruralnog turizma.